Η Logo στην εκπαίδευση: Μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης

Μαθαίνω - Κατασκευάζω - Συνεργάζομαι - Επικοινωνώ

Ας συζητήσουμε σχετικά με την αξιοποίηση των εκπαιδευτικών κοινωνικών δικτύων στην Ελλάδα. Παραθέτω μια ενδεικτική λίστα ελληνικών εκπαιδευτικών κοινωνικών δικτύων όπως προέκυψε από τη μέχρι τώρα αναζήτηση στο διαδίκτυο. Αν γνωρίζετε κι άλλα, παρακαλώ ενημερώστε τη λίστα και προσθέστε σχόλια, παρατηρήσεις, προτάσεις.


Παραδείγματα ελληνικών εκπαιδευτικών κοινωνικών δικτύων

Παράδειγμα 1: Η Logo στην εκπαίδευση: Μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης
Το κοινωνικό δίκτυο Η Logo στην εκπαίδευση: Μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης (http://logogreekworld.ning.com/) δημιουργήθηκε από την εκπαιδευτικό Κατερίνα Γλέζου στα τέλη Ιούνη 2009 στην πλατφόρμα δημιουργίας κοινωνικών δικτύων Ning. Σκοπό του δικτύου αποτελεί η συνεργασία και η ανταλλαγή απόψεων σε θέματα που αφορούν στην παιδαγωγική αξιοποίηση Logo-like περιβαλλόντων σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
Στόχος η λειτουργία του δικτύου ως βήμα διαλόγου και αλληλοϋποστήριξης της εκπαιδευτικής κοινότητας στην προσπάθεια αναβάθμισης της διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας.

Παράδειγμα 2: Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες
Το δίκτυο Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες (http://scienceteachersnet.ning.com/) δημιουργήθηκε από τους εκπαιδευτικούς Φυσικών Επιστημών Βαγγέλη Κολτσάκη και Γιώργο Παναγιωτακόπουλο, στα μέσα του Ιούνη του 2009 στην πλατφόρμα Ning. Το δίκτυο αυτό είναι προσανατολισμένο στο πώς θα γίνουν τα μέλη του καλύτεροι δάσκαλοι των φυσικών επιστημών, ανταλλάσσοντας εκπαιδευτικές εμπειρίες, απόψεις αλλά και εκπαιδευτικό υλικό που είναι αναγκαίο στους μαχόμενους εκπαιδευτικούς.
Απευθύνεται σε όσους διδάσκουν Φυσικές Επιστήμες, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης (δάσκαλοι, καθηγητές κλπ). Η εγγραφή είναι δωρεάν και κάθε μέλος μπορεί να καταθέτει/ανταλλάσσει πληροφορίες, γνώμες και απόψεις, εκπαιδευτικό υλικό κλπ. Όπως αναφέρει ο κ. Βαγγέλης Κολτσάκης (http://ek.based.gr/?p=1580#more-1580), στις πρώτες 80 ημέρες της λειτουργίας του δικτύου (στη διάρκεια των θερινών διακοπών), έχουν ήδη εγγραφεί περισσότερα από 300 μέλη, έχει ήδη συγκεντρωθεί πλούσιο υλικό και έχουν αναπτυχθεί ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες συζητήσεις. Οι περισσότερες από 8.000 επισκέψεις και 60.οοο θεάσεις των σελίδων του δικτύου, αποτελούν ενθαρρυντικό στοιχείο -σε συνδυασμό με την ποιότητα του περιεχομένου του- για την εξέλιξή του.

Παράδειγμα 3: Υλικό Φυσικής και Χημείας
Το δίκτυο Υλικό Φυσικής και Χημείας (http://ylikonet.ning.com/) δημιουργήθηκε από τον Δ. Μάργαρη στα μέσα του Ιούλη του 2009 αξιοποιώντας το Ning. Πρόκειται για ένα δίκτυο που εκπαιδευτικοί Φυσικών επιστημών αναρτούν υλικό διδασκαλίας και αλληλεπιδρούν πάνω σε θέματα διδασκαλίας, με στόχο να γίνονται καλύτεροι δάσκαλοι καθώς και ένα δίκτυο που ο μαθητής μπορεί να βρει υλικό Φυσικής – Χημείας, που θα τον βοηθήσει να δει με καλύτερο μάτι τις Φυσικές επιστήμες.

Παράδειγμα 4: Μαθαίνοντας Φυσική στο 8ο
Το δίκτυο Learning Physics in the 8th-Μαθαίνοντας Φυσική στο 8ο (http://physics8th.ning.com/) δημιουργήθηκε από τον καθηγητή Φυσικής Στέργιο Ναστόπουλο το Φεβρουάριο 2009 στην πλατφόρμα Ning. Πρόκειται για ένα δίκτυο που συμμετέχουν μαθητές και συνάδελφοι του κ. Ναστόπουλου. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Ναστόπουλος στον υπότιτλο του λογότυπου του δικτύου «Δίκτυο των μαθητών μου στο 8ο Γενικό Λύκειο Ιωαννίνων, και όχι μόνο».

Προβολές: 538

Απαντήσεις σε αυτή τη συζήτηση

Μια απόπειρα διερεύνησης της δυνατότητας αξιοποίησης της κοινωνικής δικτύωσης στη διδακτική πράξη

(αντιγράφω την καταχώρηση ιστολογίου που δημοσιεύτηκε στις 10 Νοέμβριος 2009 και ώρα 14:00)

Στις 5 Νοεμβρίου δημιουργήθηκε η ομάδα "Διδακτική της Πληροφορικής" στο δίκτυο "Η Logo στην εκπαίδευση: Μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης" με σκοπό να συμβάλει σε μια προσπάθεια διερεύνησης της δυνατότητας αξιοποίησης της κοινωνικής δικτύωσης στη διδακτική πράξη.
Επιλέξαμε, η ομάδα αυτή, σε αντιδιαστολή με όλες τις άλλες ομάδες του δικτύου, να είναι ανοικτή μόνο για τους φοιτητές και τους διδάσκοντες του μαθήματος "Διδακτική της Πληροφορικής" του τμήματος Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΠΑ.
Προκειμένου να συμμετάσχει κάποιος στην ομάδα απαιτείται έγκριση της αίτησης μέλους από το διαχειριστή. Μόνο τα εγγεγραμμένα μέλη της ομάδας έχουν πρόσβαση στις συζητήσεις και την προσθήκη υλικού στην ομάδα αυτή.
Αν είστε φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΠΑ που παρακολουθεί το μάθημα "Διδακτική της Πληροφορικής" μπορείτε να εγγραφείτε στη συγκεκριμένη ομάδα δηλώνοντας την προσωπική σας φοιτητική ηλεκτρονική διεύθυνση. Σε αντίθετη περίπτωση δεν είναι δυνατή η εγγραφή σας στην ομάδα αυτή.

Ευπρόσδεκτες οι προτάσεις, ιδέες, σχόλια σας ως συμβολή στην προσδοκώμενη επιτυχία της απόπειρας.
Αυξητική τάση παρουσιάζει η δημιουργία ελληνικών εκπαιδευτικών κοινωνικών δικτύων.

Στη λίστα των ελληνικών δικτύων έχουν προστεθεί τα παρακάτω δίκτυα:

LAMS ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ - GREEK LAMS COMMUNITY http://greeklamscommunity.ning.com/

Νέες Τεχνολογίες και Μοντέλα Μάθησης στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση http://blinobligatoryeducation.ning.com/

Εκπαιδευτικό Δίκτυο ΤΠΕ-Ε http://plnict.ning.com/

Νέες Τεχνολογίες και Νηπιαγωγείο http://tpegreekworld.ning.com/

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Τ.Π.Ε. b-epipedo 2010 ΚΣΕ ΠΕ4 ΝΟΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ http://ksepe04ioa.ning.com/

Γυμνάσιο Μπιζανίου http://bizanomaxi.ning.com/

Δίκτυο για τα γλωσσικά θέματα στην εκπαίδευση http://o-mikron.ning.com/

Καλή επιτυχία στους συναδέλφους!
Δείτε και τη σχετική καταχώριση ιστολογίου Αυξάνονται και πληθύνονται τα ελληνικά εκπαιδευτικά κοινωνικά δίκτυα

΄Ενα νέο κοινωνικό δίκτυο WRO Hellas - Edu Robotics http://wrohellas.ning.com/ από τον Οργανισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Επιστήμης W.R.O™ Hellas.

 

ταπεινό παράδειγμα ν-στο:
"Ατέρμονος Μάθηση"
Πράξη -εμπειρία-ανατροφοδότηση-βελτίωση.
Καλοδέχεται μαθητές και συναδέλφους!
Ατελές -συνεχώς βελτιώσιμο
Καλή επιτυχία στο δίκτυο Δέσποινα.
Σ' ευχαριστούμε για την ενημέρωση.
Σε ευχαριστώ Κατερίνα, θα χαρούμε να σας δούμε στη παρέα μας

RSS

Σήμα

Γίνεται φόρτωση...

Είστε νέο μέλος στο δίκτυο;

Σας προτείνουμε να προχωρήσετε στα παρακάτω:

1. Συμπλήρωση του προφίλ σας. Παρακαλούμε κάθε μέλος να προσθέσει φωτογραφία στο προφίλ του/της ή στο "Η σελίδα μου", αλλά και να συμπληρώσει όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία σε αυτά, για να γνωριστούμε καλύτερα.

2. Προσθήκη φωτογραφιών.

3. Προσθήκη βίντεο.

4. Συμμετοχή σε μια ή περισσότερες ομάδα/ες του ενδιαφέροντός σας.

5. Συμμετοχή σε μια ή περισσότερες συζήτηση/εις του ενδιαφέροντός σας.

6. Συμμετοχή στη συζήτηση Γνωριμία μελών δικτύου για να γνωριστούμε καλύτερα.

7. Προσθήκη συζήτησης/σεων του ενδιαφέροντός σας (αν δεν υπάρχει/ουν ήδη).
Παρακαλούμε, η εκκίνηση νέων εξειδικευμένων συζητήσεων, να μην γίνεται στο φόρουμ των γενικών συζητήσεων, αλλά στο φόρουμ της αντίστοιχης ομάδας. Πχ για ένα θέμα σχετικό με Η Logo στο Δημοτικό, η συζήτηση θα πρέπει να εκκινηθεί στο φόρουμ της ομάδας αυτής. Αν δεν υπάρχει αντίστοιχη ομάδα και νομίζετε ότι πρέπει να δημιουργηθεί, προχωρήστε στη δημιουργία της!

8. Προσθήκη καταχώρισης/εων ιστολογίου.

9. Προσθήκη ομάδας/ων του ενδιαφέροντός σας (αν δεν υπάρχει/ουν ήδη).
Για επισημάνσεις, απορίες, ερωτήσεις, πληροφορίες επικοινωνήστε με την Κατερίνα Γλέζου.

© 2024   Created by Κατερίνα Γλέζου.   Με την υποστήριξη του

Διακριτικά  |  Αναφορά προβλήματος  |  Όροι χρήσης