Η Logo στην εκπαίδευση: Μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης

Μαθαίνω - Κατασκευάζω - Συνεργάζομαι - Επικοινωνώ

Καλησπέρα ομάδα!

Αρχίζω καινούριο thread για την ομάδα μας, ώστε να συζητήσουμε με μεγαλύτερη ευκολία διάφορα ζητήματα της εργασίας.

 

Καταρχήν, όπως ήδη έχετε πει στο main thread της εργασίας, το Scratch είναι ένα περιβάλλον που μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία του προγραμματισμού σε μαθητές λυκείου, αλλά και μικρότερης ηλικίας. Οπότε και εμείς για τους σκοπούς αυτής της εργασίας μπορούμε να αναπτύξουμε υποστηρικτικό υλικό για το εν λόγω περιβάλλον.

 

Μία πρώτη ιδέα είναι να υλοποιήσουμε μεθόδους ταξινόμησης. Στη τρίτη λυκείου η bubblesort είναι πολύ σημαντική στο μάθημα Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό περιβάλλον, συνεπώς μπορούμε να βοηθήσουμε τους μαθητές να την κατανοήσουν σε μεγάλο βαθμό χρησιμοποιώντας τα πλεονεκτήματα του Scratch (οπτικοποίηση, γραφικά).

 

Ταυτόχρονα μπορούμε να ανοίξουμε και τους ορίζοντές τους, παρουσιάζοντας και άλλους αλγορίθμους ταξινόμησης π.χ. selectionsort και insertionsort. Έτσι οι μαθητές με τη βοήθεια, πάλι, των γραφικών θα μπορούν να καταλάβουν τις διαφορές των αλγορίθμων στη μέθοδο της ταξινόμησης, να παρατηρήσουν ποιος είναι γρηγορότερος και να συμπεράνουν ότι ένα συγκεκριμένο πρόβλημα (στη περίπτωση μας η ταξινόμηση) μπορεί να έχει παραπάνω από μία λύσεις (αλγόριθμοι). Το τελευταίο είναι από τα πιο σημαντικά πράγματα που έχει πάντα υπόψιν του ένας προγραμματιστής.

 

Εσείς τι πιστεύετε; Έχετε να προτείνετε ιδέες πάνω στα παραπάνω ή και κάτι εντελώς διαφορετικό;

Προβολές: 155

Απαντήσεις σε αυτή τη συζήτηση

Προσωπικα, συμφωνώ με την ιδέα να ασχοληθούμε με διάφορους αλγορίθμους ταξινόμησης. Ένα ενδιαφέρον θέμα θα ήταν να δούμε αν το scratch υποστηρίζει με κάποιο τρόπο αναδρομή ή αν μπορούμε να την υλοποιήσουμε εμείς με διαφορετικό τρόπο. Τότε θα μπορούσαμε να ασχοληθούμε και με άλλους αλγόριθμους πχ quicksort. Γενικά, στη ζωή ενός προγραμματιστή θα χρειαστεί πολλές να αντιμετωπίσει προβλήματα χρησιμοποιώντας την αναδρομή. Για αυτό καλό θα ήταν όσοι έχουν σκοπό να ασχοληθούν με προγραμματισμό να αρχίζουν από νωρίς να συνηθίζουν αυτή την έννοια και να μάθουν να τη χρησιμοποιούν σωστά! :)

Πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα να δουλέψετε με αλγορίθμους ταξινόμησης στο Scratch.

Προτείνω (αν δεν το έχετε ήδη κάνει) να επισκεφτείτε την κοινότητα του Scratch http://scratch.mit.edu/ , να αναζητήσετε σχετικά projects

http://scratch.mit.edu/tags/view/sort

πχ

http://scratch.mit.edu/projects/ngmr/682862

http://scratch.mit.edu/projects/s_federici/1364719

http://scratch.mit.edu/projects/Jens/257519

και να προτείνετε νέες βελτιωμένες εκδόσεις αναρτημένων projects στη λογική του remix ή/και να δημιουργήσετε τη δική σας εκδοχή "from scratch".

Τα projects αυτά φαίνονται όντως ενδιαφέροντα και χρήσιμα.

Πιστεύω, πάντως, πως θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη μέριμνα στην επιλογή των αλγορίθμων που θα παρουσιαστούν. Θα θέλαμε αφενός να καλύψουμε τη δεδομένη ύλη (εν προκειμένω την ταξινόμηση φυσαλίδας), αφετέρου να παρουσιάσουμε κάτι διαφορετικό για να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον των μαθητών και να προκαλέσουμε τη σκέψη τους, ενώ θα τους εξοικειώνουμε περαιτέρω με το δομημένο προγραμματισμό.

Επομένως, μία εύλογη επιλογή, πέραν της ταξινόμησης φυσαλίδας (bubble sort), θα ήταν η ταξινόμηση επιλογής (selection sort), η οποία φαντάζει ιδιαίτερα φυσική-διαισθητική, καθώς και απλή στη διατύπωση. Επιπρόσθετα, η ταξινόμηση εισαγωγής (insertion sort) είναι και αυτή σχετικά απλή, ενώ παρουσιάζει πιο αξιόλογη απόδοση από τις δυο που έχουν προαναφερθεί. Τέλος, θα ήταν καλή ιδέα να εξετάσουμε έναν ιδιαίτερα αποδοτικό αλγόριθμο, όπως η ταξινόμηση "χτένα" (comb sort), η οποία μπορεί να παρουσιαστεί ως μία γενίκευση της ταξινόμησης φυσαλίδας. 

Όσον αφορά σε αναδρομικούς αλγορίθμους, όπως η quick sort, και δεδομένου ότι το scratch δεν υποστηρίζει αναδρομή (άλλωστε δεν έχει συναρτήσεις με την παραδοσιακή έννοια), μάλλον θα είναι καλύτερα να παραλείψουμε κάθε αναφορά σε αυτούς. Ας επισημάνουμε εδώ ότι η αναδρομή μπορεί να υλοποιηθεί επαναληπτικά με χρήση στοίβας (και όντως έτσι έχει γίνει σε κάποιο από τα projects που πρότεινε η κυρία Γλέζου), ωστόσο μία τέτοια προσέγγιση πιστεύω ότι θα μας απομάκρυνε από τους διδακτικούς μας στόχους καθώς θα έφερνε τους μαθητές αντιμέτωπους με πολυπλοκότητα μη σχετιζόμενη με ταξινόμηση.

Αυτό που θα θέλαμε να σας ρωτήσουμε είναι αν μπορούμε μαζί με την εργασία να στείλουμε και το αρχείο scratch που φτιάξαμε. Σε περίπτωση που η εργασία μας προοριζόταν όντως για κάποιους μαθητές πιστεύουμε πως θα ήταν πολύ βοηθητικό να είχαν στα χέρια τους το πρόγραμμα για να δοκιμάσουν αυτά που γράφουμε και να δουν ακριβώς την αναπαράσταση των αλγορίθμων. Έτσι θα ήταν και ευκολότερη η κατανόηση τους.

Επίσης, η εργασία πρέπει να είναι αποκλειστικά αρχείο .doc ή μπορούμε να τη στείλουμε και σε pdf ??

RSS

Σήμα

Γίνεται φόρτωση...

Είστε νέο μέλος στο δίκτυο;

Σας προτείνουμε να προχωρήσετε στα παρακάτω:

1. Συμπλήρωση του προφίλ σας. Παρακαλούμε κάθε μέλος να προσθέσει φωτογραφία στο προφίλ του/της ή στο "Η σελίδα μου", αλλά και να συμπληρώσει όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία σε αυτά, για να γνωριστούμε καλύτερα.

2. Προσθήκη φωτογραφιών.

3. Προσθήκη βίντεο.

4. Συμμετοχή σε μια ή περισσότερες ομάδα/ες του ενδιαφέροντός σας.

5. Συμμετοχή σε μια ή περισσότερες συζήτηση/εις του ενδιαφέροντός σας.

6. Συμμετοχή στη συζήτηση Γνωριμία μελών δικτύου για να γνωριστούμε καλύτερα.

7. Προσθήκη συζήτησης/σεων του ενδιαφέροντός σας (αν δεν υπάρχει/ουν ήδη).
Παρακαλούμε, η εκκίνηση νέων εξειδικευμένων συζητήσεων, να μην γίνεται στο φόρουμ των γενικών συζητήσεων, αλλά στο φόρουμ της αντίστοιχης ομάδας. Πχ για ένα θέμα σχετικό με Η Logo στο Δημοτικό, η συζήτηση θα πρέπει να εκκινηθεί στο φόρουμ της ομάδας αυτής. Αν δεν υπάρχει αντίστοιχη ομάδα και νομίζετε ότι πρέπει να δημιουργηθεί, προχωρήστε στη δημιουργία της!

8. Προσθήκη καταχώρισης/εων ιστολογίου.

9. Προσθήκη ομάδας/ων του ενδιαφέροντός σας (αν δεν υπάρχει/ουν ήδη).
Για επισημάνσεις, απορίες, ερωτήσεις, πληροφορίες επικοινωνήστε με την Κατερίνα Γλέζου.

© 2024   Created by Κατερίνα Γλέζου.   Με την υποστήριξη του

Διακριτικά  |  Αναφορά προβλήματος  |  Όροι χρήσης