Η Logo στην εκπαίδευση: Μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης

Μαθαίνω - Κατασκευάζω - Συνεργάζομαι - Επικοινωνώ

Στη συζήτηση αυτή μπορείτε να επικοινωνήσετε, να συζητήσετε και να συνεργαστείτε με άλλα μέλη της ομάδας, να καταθέσετε τις προτάσεις σας ατομικές και συλλογικές προκειμένου να προχωρήσετε στο σχεδιασμό και ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού με σκοπό τον εμπλουτισμό του δικτύου "Η Logo στην εκπαίδευση: Μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης".

Προβολές: 273

Απαντήσεις σε αυτή τη συζήτηση

Στον ιστοχώρο του Scratch πάντως το συνιστούν για ηλικίες από 8 και πάνω. Και γω πιστεύω ότι ίσως είναι νωρίς για ένα παιδί να μπλέκεται με προγραμματισμό από το δημοτικό. Όμως για αυτόν ακριβώς τον λόγο χρησιμοποιούνται τέτοια λογισμικά, επειδή μπορούν οι μαθητές να το δουν σαν "παιχνίδι". Βέβαια τονίζω ξανά ότι μεγάλη σημασία έχει και η προσέγγιση του καθηγητή αλλά και η ύλη που διδάσκεται.
Συμφωνώ στους παράγοντες όπως η προσέγγιση του καθηγητή, η ύλη που διδάσκεται κτλ. Αλλά θα σου πω το εξής συνάδελφε. Πέρα από τα δημόσια σχολεία, στα φροντιστήρια δεν έχει καθόλου ζήτηση. Οι γονείς στέλνουν τα παιδιά τους μόνο σε προγράμματα πχ.ECDL και όταν τους παρουσιάζεις την LOGO, δείχνουν αδιάφοροι. Τώρα, μπορεί να έχω πέσει σε μία συγκεκριμένη μερίδα γονέων και παιδιών, αλλά και τα οικονομικά νούμερα των προγραμμάτων της LOGO υποστηρίζουν τα παραπάνω
Κι όμως μπορεί οι γονείς να στέλνουν τα παιδιά τους για μαθήματα ECDL κ.λ.π. αλλά το ενδεχόμενο να έχουν αυτά κλίση στον προγραμματισμό και στη μετέπειτα πορεία τους να ακολουθήσουν κάποιον τομέα σχετικό με αυτόν δεν το σκέφτονται. Βέβαια, το αν οι μαθητές έχουν κλίση στον προγραμματισμό, φαίνεται μετά από κάποια ηλικία και έπειτα, αλλά αν τους καλλιεργηθεί σωστά η ιδέα και το ενδιαφέρον για κάτι τέτοιο, τότε μπορεί να υπάρξει και περεταίρω ενδιαφέρον από τη μεριά των μαθητών.
Πιστεύω ότι η αδιαφορία που διαπιστώνεις οφείλεται σε ένα μεγάλο βαθμό στο ότι οι γονείς θέλουν να εφοδιάσουν τα παιδιά τους με πτυχία με αποτέλεσμα όταν εσύ τους δείχνεις κάτι το οποίο δεν εκπληρώνει τον σκοπό για τον οποίο πληρώνουν τα μαθήματα να αδιαφορούν . Νομίζω ότι η logo θα έπρεπε να δίνεται σαν μια δυνατότητα στα παιδιά και αυτά με τη σειρά τους να ασχολούνται στο σπίτι τους επειδή τους αρέσει αν έχουν το γονίδιο τους προγραμματιστή μέσα τους .
Ναι μεν οι μαθητές να το δουν σαν παιχνίδι, αλλά να μην ξεχνάμε πάντα τον πρωταρχικό σκοπό του καθηγητή, να περάσει δηλαδή τις σχετικές έννοιες με τον προγραμματισμό στους μαθητές. Πάντως και το Microworlds Pro, που έχει διδαχθεί σε μαθητές δημοτικού δεν έδειξε να υπάρχουν τόσα προβλήματα. Βασική προϋπόθεση βέβαια είναι οι μαθητές να έχουν κάποια εξοικείωση από πριν με τον υπολογιστή και τη χρήση του ώστε να μη δυσκολευτούν σε κάποιες εφαρμογές που θα χρειαστεί να ανοίξουν και να εξετάσουν.
Σε αυτό που λες δεν έχεις άδικο, απλά το εκπαιδευτικό σύστημα και όλοι οι παράγοντες που το επηρεάζουν κρίνουν σωστό με βάση την είσοδο των νέων τεχνολογιών τόσο στην καθημερινότητα αλλά και στην εκπαίδευση, να εισάγουν από νωρίς έννοιες όπως ο προγραμματισμός στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τελικά, αν ακολουθηθεί σωστά η διαδικασία αυτή, οι μαθητές θα ενδιαφερθούν για κάτι διαφορετικό όπου εκείνοι είναι τελικά αυτοί που επηρεάζουν τη ροή του μαθήματος.

Σχετικά με το σχόλιο του Δημήτρη.  Δεν νομίζω ότι εδώ είναι ο κατάλληλος χώρος να αναλύσουμε πως πιστεύουμε ότι πρέπει να είναι ο οδηγός σπουδών στα σχολία , από ποιά τάξη θα ξεκινάει το κάθε μάθημα κλπ. Αυτό που λέω όμως , είναι ότι ένα παιδί 9χρονών , έχει την αντίληψη και την ικανότητα να σχεδιάσει ένα τετράγωνο λέγοντας σε μια χελώνα "Κάνε 4 φόρες (100βήματα μπροστά και στρίψε 90 μοίρες)". Αυτό δεν είναι μάθημα προγραμματισμού αυτό καθ' αυτό αλλα γενικότερα εντείνει την σκέψη για το πως μπορεί να λυθεί ένα πρόβλημα  και επίσης προάγει και τη μαθηματική σκέψη. Δεν είναι κάτι που το σκέφτηκα από το μυαλό μου, αλλα στο σχολείο μου είχαμε ξεκινήσει γλώσσα logo από Δ δημοτικού ( και μάλιστα σε μια εποχή μου δεν είχαμε υπολογιστές σπίτια μας κλπ) και γενικά φαινόταν αρκετά "αστείο" και δεν είχαμε ιδιαίτερο πρόβλημα. Προφανώς μιλάω για πολύ απλές κινήσεις κλπ, όχι κατι φοβερό. Με βάση λοιπόν αυτή τη προσωπική εμπειρία κρίνω ότι είναι εφικτό από αυτή την ηλικία να ξεκινάει η εκμάθηση της γλώσσας Logo.


Η γνώμη μου γενικότερα για τις γνώσεις πληροφορικής είναι ότι θα πρέπει παράλληλα σε κάθε τάξη να διδάσκονται και κάποια θέματα που εισαγάγουν στην αλγοριθμική ή προγραμματιστική σκέψη και κάποιες εφαρμογές. Για παράδειγμα, από πολύ μικρή ηλικία πλέον όλα τα παιδία χρησιμοποιούν το διαδίκτυο, θα πρέπει να μάθουν να το χρησιμοποιούν με ασφάλεια. Θα μπορούσε λοιπόν στις τάξεις Δ-Ε-ΣΤ δημοτικού να διδάσκεται ένα κομμάτι του Logo και ένα κομμάτι εφαρμογών , πχ τη μία χρονιά το word για να μάθουν να γράφουν κείμενα, την άλλη η χρήση διαδικτύου για απλή πλοήγηση και download κλπ. Για το κομμάτι του logo, προφανώς η σκέψη μου είναι για ένα μικρό μέρος σε κάθε χρονιά , καθώς δεν πρέπει να είναι ούτε πιεστικό για τους μαθητές , αλλα και ούτε να βομβαρδίζονται με ασκήσεις για το μάθημα της πληροφορικής από τόσο μικρή ηλικία.

Προφανώς δεν με πείραξε , αλλα είναι μέρος της συζήτησης όλο αυτό. Δε ξέρω, όπως το σκέφτομαι η διαφορά της πληροφορικής με τις άλλες επιστήμες είναι ότι ζούμε στα χρόνια της ταχύτατης εξάπλωσής της. Πριν 20 χρόνια έλεγαν ότι είναι η επιστήμη του μέλλοντος, τώρα είναι όμως του παρόντος και αργά η γρήγορα, αφορά πολύ περισσότερο κόσμο.Σε μια βαθύτερη ανάλυση , τα μαθηματικά και η φυσική που είναι από τα σημαντικότερα μαθήματα στο σχολίο είναι επειδή είναι καθιερωμένες επιστήμες. Η πληροφορική όμως τώρα εξαπλώνεται και επίσης αποκτάει εφαρμογές παντού. Δηλαδή δεν χρειάζεται να θες να σπουδάσεις πληροφορική για να πάρεις γνώσεις. Πλέον οι βιολογοι, οι μηχανικοί, ακόμα και οι φιλόλογοι βλέπουν τα αντικείμενά τους να συνδέονται άμεσα με την πληροφορική και την ανάπτυξη αλγορίθμων και προγραμμάτων (βιοπληροφορική, υπολογιστική γλωσσολογία κλπ), επομένως κάποιες έστω βασικές προγραμματιστικές γνώσει στο μέλλον θα χρειάζονται σε πολύ περισσότερα επαγγέλματα από αυτό του προγραμματιστή.  Αυτή τουλάχιστον είναι η γνώμη μου....

Έχοντας παρακολουθήσει την συζήτησή σας θα ήθελα να δώσω και εγώ την δικιά μου άποψη. Πιστεύω ότι η πληροφορική θα πρέπει να διδάσκεται από το δημοτικό, έτσι ώστε τα παιδιά να μπαίνουν από νωρίς στο κλίμα, μιας και είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα χρειαστούν αυτές τις γνώσεις και παραπέρα στο μέλλον τους. Τώρα, ως προς το θέμα σε ποιά τάξη θα πρέπει να ξεκινάει το μάθημα της πληροφορικής εγώ θα έλεγα ότι στην Ε' δημοτικού τα παιδιά είναι μεγάλα αρκετά. Στην ΣΤ' δημοτικού θα πρότεινα να υπάρχει εκτός από το κανονικό μάθημα και ένα έξτρα, έτσι ώστε οι μαθητές που θα τους ενδιέφερε να μάθουν "κάτι" παραπάνω να το παρακολουθήσουν. Αποκεί και πέρα, όπως έχετε πει και πολλές φορές, είναι στην κρίση του δασκάλου-καθηγητή να αποφασίσει πόσο "βαθιά" θα πάει στον προγραμματισμό και πόσο δυσκολο θα είναι το μάθημα.

RSS

Σήμα

Γίνεται φόρτωση...

Είστε νέο μέλος στο δίκτυο;

Σας προτείνουμε να προχωρήσετε στα παρακάτω:

1. Συμπλήρωση του προφίλ σας. Παρακαλούμε κάθε μέλος να προσθέσει φωτογραφία στο προφίλ του/της ή στο "Η σελίδα μου", αλλά και να συμπληρώσει όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία σε αυτά, για να γνωριστούμε καλύτερα.

2. Προσθήκη φωτογραφιών.

3. Προσθήκη βίντεο.

4. Συμμετοχή σε μια ή περισσότερες ομάδα/ες του ενδιαφέροντός σας.

5. Συμμετοχή σε μια ή περισσότερες συζήτηση/εις του ενδιαφέροντός σας.

6. Συμμετοχή στη συζήτηση Γνωριμία μελών δικτύου για να γνωριστούμε καλύτερα.

7. Προσθήκη συζήτησης/σεων του ενδιαφέροντός σας (αν δεν υπάρχει/ουν ήδη).
Παρακαλούμε, η εκκίνηση νέων εξειδικευμένων συζητήσεων, να μην γίνεται στο φόρουμ των γενικών συζητήσεων, αλλά στο φόρουμ της αντίστοιχης ομάδας. Πχ για ένα θέμα σχετικό με Η Logo στο Δημοτικό, η συζήτηση θα πρέπει να εκκινηθεί στο φόρουμ της ομάδας αυτής. Αν δεν υπάρχει αντίστοιχη ομάδα και νομίζετε ότι πρέπει να δημιουργηθεί, προχωρήστε στη δημιουργία της!

8. Προσθήκη καταχώρισης/εων ιστολογίου.

9. Προσθήκη ομάδας/ων του ενδιαφέροντός σας (αν δεν υπάρχει/ουν ήδη).
Για επισημάνσεις, απορίες, ερωτήσεις, πληροφορίες επικοινωνήστε με την Κατερίνα Γλέζου.

© 2024   Created by Κατερίνα Γλέζου.   Με την υποστήριξη του

Διακριτικά  |  Αναφορά προβλήματος  |  Όροι χρήσης