Η Logo στην εκπαίδευση: Μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης

Μαθαίνω - Κατασκευάζω - Συνεργάζομαι - Επικοινωνώ

Στη συζήτηση αυτή μπορείτε να επικοινωνήσετε, να συζητήσετε και να συνεργαστείτε με άλλα μέλη της ομάδας, να καταθέσετε τις προτάσεις σας ατομικές και συλλογικές προκειμένου να προχωρήσετε στο σχεδιασμό και ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού με σκοπό τον εμπλουτισμό του δικτύου "Η Logo στην εκπαίδευση: Μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης".

Προβολές: 273

Απαντήσεις σε αυτή τη συζήτηση

Καλημέρα και καλή αρχή στα posts!

 

Αρχικά πρέπει να σκεφτούμε σε ποιο αντικείμενο θα εστιάζει η εργασία που θα φτιάξουμε καθώς επίσης και σε τι μαθητές (γυμνασίου ή λυκείου) θα απευθυνόμαστε. Προφανώς το μάθημα που θα διδάσκεται θα είναι η πληροφορική και η χρήση της Logo θα γίνει προκειμένου οι μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα τη δομή που θα διδαχθεί.

Θα έπρεπε να προσέξουμε και τις προαπαιτούμενες γνώσεις των μαθητών για την δομή που θα διδαχθεί.
Ποιο εκπαιδευτικό λογισμικό θεωρείτε ότι είναι πιο φιλικό και πιο εύχρηστο για μαθητές γυμνασίου; Ίσως το scratch ξεχωρίζει λόγω γραφικών και ήχου αλλά και από προγραμματιστικής απόψεως.
Το Logo-like περιβάλλον που θα χρησιμοποιήσουμε πρέπει να εξασφαλίσουμε πως παρέχει τις απαραίτητες δυνατότητες για αυτό το οποίο θέλουμε να περιγράψουμε. Να είναι λειτουργικό και εύκολα χρησιμοποιήσιμο με μικρό χρόνο εκμάθησης. Και αυτό γιατί θα απευθύνεται κυρίως σε μαθητές και γενικά σε άτομα μικρής ηλικίας που λογικά δε θα έχουν μεγάλη εμπειρια σε προγραμματιστικά περιβάλλοντα. Θα πρέπει επίσης να είναι αρκετά ελκιστικό ώστε να διατηρεί αμείωτο το ενδιαφέρον των εκπαιδευομένων. Λαμβάνοντας υπόψη όλα αυτά πιστεύω πως το scratch είναι κατάλληλο σε μεγάλο βαθμό καθώς προσφέρει πολλές δυνατότητες, ειναι ευχρηστο, ευχάριστο με έντονα χρώματα και κυρίως δεν απαιτείται απομνημόνευση εντολών, αλλά τις παρέχει έτοιμες αφήνοντας στους χρήστες μόνο μια μετακίνησή τους σε συγκεκριμένη περιοχή.

Καλησπέρα ξανά,

 

το Scratch θεωρώ ότι είναι ένα εκπαιδευτικό υλικό το οποίο είναι αρκετά ελκυστικό στους μάθητες λόγω των δυνατοτήτων που παρέχει. Ενδεχομένως λόγω των πολλών παραμέτρων όμως που υπεισέρχονται οι μαθητές να βρουν μια μικρή δυσκολία σε πρώτη επαφή. Από την άλλη πλευρά, τα Logo like περιβάλλοντα είναι ευρέως διαδεδομένα και οι διδάσκοντες έχουν πρερισσότερο διαθέσιμο υλικό και online αλλά και για περισσότερα κομάτια ύλης (από ιστορία και μαθηματικά μέχρι και φυσική κ.ά.), συνεπώς υπάρχει μια εξοικείωση του διδάσκοντα στα περιβάλλοντα αυτά, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι η εκμάθηση της γλώσσας Logo καθίσταται εύκολη καθώς χρειάζεται αντίστοιχη προσπάθεια από το μαθητή.

 

Καλησπέρα και από μένα,

λόγω της εξεταστικής περιόδου και έγω μόλις βρήκα λίγο χρόνο για να μπορέσω να κάνω κι εγώ με τη σειρά μου τα δικά μου σχόλια πάνω στο θέμα. Με μια μικρή αλλά ουσιώδη αναζήτησή μου στο διαδίκτυο βρήκα αρκετό υλικό που αναφέρεται στη γλώσσα Logo. Υπάρχουν ακόμα αρκετές ελλείψεις αλλά παράλληλα υπάρχει και περιθώριο για περεταίρω ανάπτυξη υλικού όπως και στο microworlds pro με το οποίο και θα ήθελα να ασχοληθώ. Ναι μεν το Scratch έχει πιο πολλά γραφικά, αλλά με ελκύουν οι πιο κλασικές δραστηριότητες εκμάθησης προγραμματισμού σε Logo.
Καλησπέρα!
Για τους ίδιους λόγους με το συνάδελφο, κι εγώ θα ξεκινάω σήμερα και θα προσπαθήσω να συνεισφέρω σε αυτήν την προσπάθεια εμπλουτισμού υλικού και ανταλλαγής απόψεων όσον αφορά τον προγραμματισμό σε γλώσσα Logo. Είδα ένα σχετικό site του κ. Δαπόντες στο : link και συνειδητοποίησα ότι το Scratch είναι πιο παιδικό και γραφικό παιχνίδι όπου διδάσκεται η logo παράλληλα με παιχνίδι και comics, κατά τη γνώμη μου κάτι το οποίο ξεκουράζει αλλά και ίσως να κάνει τα παιδιά εν τέλει να προσέξουν πιο πολύ το γραφικό υλικό, παρά κάποιες φορές την ουσία του προγραμματισμού. Προτιμώ και εγώ λοιπόν το Microworld pro, κάτι στο οποίο έχω αρχίσει να δουλεύω τις τελευταίες μέρες.
Σκεφτόμαστε στα πλαίσια της εργασίας να φτιάξουμε/εμπλοτυτίσουμε εκαπιδευτικό υλικό πάνω σε microworlds pro για μαθητές τάξης Γ' Γυμνασίου όπου έχουν ξεκινήσει να έχουν επαφή με τη γλώσσα logo και τον προγραμματισμό γενικότερα, και θα προσπαθήσουμε να τα εισάγουμε σε βασικές έννοιες για να είναι σε θέση να επιλύσουν τις αντίστοιχες δραστηριότητες.
Όντως. Οι συνάδελφοι έχουν δίκιο. Το Scratch είναι ένα περιβάλλον το οποίο εστιάζει περισσότερο στα γραφικά παρά στην ουσία του προγραμματισμού. Έτσι, θα προτιμήσω και εγώ να κάνω την εργασία και να αναπτύξω ένα θέμα βασισμένο στο MicroWorlds Pro.
Σκεφτόμουν εκτός από την απλή σχεδίαση κάποιων σχημάτων να βάζαμε τους μαθητές να μπουν στη διαδικασία να λύσουν δραστηριότητες που θα έχουν να κάνουν και με ομοιότητα τριγώνων. Είναι κάτι το οποίο όμως το σκέφτομαι ακόμα διότι δεν θέλω να εμβαθύνουμ επολύ στην ύλη των μαθητματικών αλλά να δουν το προγραμματιστικό κομάτι.

Καλησπέρα ξανά,

 

κοίταζα στο διαδίκτυο για υλικό που μπορούμε να αξιοποιήσουμε/τροποποιήσουμε και σκεφτόμουν να συνδυάζαμε την εκμάθηση βασικών κοματιών θεωρίας στη γεωμετρία, σε συνδυασμό και με τη δομή επανάληψης.

Πολύ καλή ιδέα! Έτσι δε θα είναι η τετριμμένη δομή επανάληψης, αλλά σε συνδυασμό με το μάθημα της γεωμετρίας οι μαθητές δε θα μείνουν μόνο στη διαδικασία χρήσης επιλεγμένων μικρόκοσμων, αλλά θα μπουν στη διαδικασία να φτιάξουν κι εκείνοι κώδικα σε γλώσσα logo.

RSS

Σήμα

Γίνεται φόρτωση...

Είστε νέο μέλος στο δίκτυο;

Σας προτείνουμε να προχωρήσετε στα παρακάτω:

1. Συμπλήρωση του προφίλ σας. Παρακαλούμε κάθε μέλος να προσθέσει φωτογραφία στο προφίλ του/της ή στο "Η σελίδα μου", αλλά και να συμπληρώσει όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία σε αυτά, για να γνωριστούμε καλύτερα.

2. Προσθήκη φωτογραφιών.

3. Προσθήκη βίντεο.

4. Συμμετοχή σε μια ή περισσότερες ομάδα/ες του ενδιαφέροντός σας.

5. Συμμετοχή σε μια ή περισσότερες συζήτηση/εις του ενδιαφέροντός σας.

6. Συμμετοχή στη συζήτηση Γνωριμία μελών δικτύου για να γνωριστούμε καλύτερα.

7. Προσθήκη συζήτησης/σεων του ενδιαφέροντός σας (αν δεν υπάρχει/ουν ήδη).
Παρακαλούμε, η εκκίνηση νέων εξειδικευμένων συζητήσεων, να μην γίνεται στο φόρουμ των γενικών συζητήσεων, αλλά στο φόρουμ της αντίστοιχης ομάδας. Πχ για ένα θέμα σχετικό με Η Logo στο Δημοτικό, η συζήτηση θα πρέπει να εκκινηθεί στο φόρουμ της ομάδας αυτής. Αν δεν υπάρχει αντίστοιχη ομάδα και νομίζετε ότι πρέπει να δημιουργηθεί, προχωρήστε στη δημιουργία της!

8. Προσθήκη καταχώρισης/εων ιστολογίου.

9. Προσθήκη ομάδας/ων του ενδιαφέροντός σας (αν δεν υπάρχει/ουν ήδη).
Για επισημάνσεις, απορίες, ερωτήσεις, πληροφορίες επικοινωνήστε με την Κατερίνα Γλέζου.

© 2024   Created by Κατερίνα Γλέζου.   Με την υποστήριξη του

Διακριτικά  |  Αναφορά προβλήματος  |  Όροι χρήσης