Σχεδίαση και ανάπτυξη μικρόκοσμων με αξιοποίηση Logo-like περιβάλλοντος - Η Logo στην εκπαίδευση: Μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης2024-03-29T12:49:07Zhttp://logogreekworld.ning.com/forum/topics/schedhiase-kai-anhaptyxe?commentId=3413194%3AComment%3A221&feed=yes&xn_auth=noΑν το πρόβλημα είναι η γραπτή…tag:logogreekworld.ning.com,2009-11-19:3413194:Comment:29912009-11-19T00:58:15.000ZΚαλογέρης Άλκηςhttp://logogreekworld.ning.com/profile/KALOGERESALKES
Αν το πρόβλημα είναι η γραπτή εξέταση,γιατί να μην καταργηθεί στο συγκεκριμένο μάθημα και ο βαθμός να προκύπτει από τις επιμέρους δραστηριότητες-εργασίες; Θα πρότεινα ατομικές εργασίες και στο τέλος ένα ομαδικό project. Δηλαδή η αξιολόγηση να γίνεται δουλεύοντας στον υπολογιστή και όχι γράφοντας σε μια κόλλα χαρτί. Κατά την διάρκεια τον ατομικών εργασιών θα προωθείται ο διάλογος μεταξύ των μαθητών και στο project θα έχουν την δυνατότητα να συνεργαστούν και να καταλάβουν πως είναι να είσαι σε…
Αν το πρόβλημα είναι η γραπτή εξέταση,γιατί να μην καταργηθεί στο συγκεκριμένο μάθημα και ο βαθμός να προκύπτει από τις επιμέρους δραστηριότητες-εργασίες; Θα πρότεινα ατομικές εργασίες και στο τέλος ένα ομαδικό project. Δηλαδή η αξιολόγηση να γίνεται δουλεύοντας στον υπολογιστή και όχι γράφοντας σε μια κόλλα χαρτί. Κατά την διάρκεια τον ατομικών εργασιών θα προωθείται ο διάλογος μεταξύ των μαθητών και στο project θα έχουν την δυνατότητα να συνεργαστούν και να καταλάβουν πως είναι να είσαι σε μια ομάδα που έχει έναν κοινό σκοπό. (Δεν ξέρω αν είμαι αισιόδοξος ή απλά ονειροπόλος) Γιατί όχι;
Το ζητούμενο στην…tag:logogreekworld.ning.com,2009-08-17:3413194:Comment:13712009-08-17T21:22:23.000ZΚατερίνα Γλέζουhttp://logogreekworld.ning.com/profile/KaterinaGlezou
Γιατί όχι;<br />
Το ζητούμενο στην Γ΄ Γυμνασίου είναι η εισαγωγή στις βασικές προγραμματιστικές έννοιες (δομές, εντολές, διαδικασίες, αλγόριθμοι) και η καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων και κάλλιστα το Scratch προσφέρεται και αξίζει να δοκιμαστεί στη διδακτική πρακτική.<br />
Θεωρώ ότι κάλλιστα θα μπορούσαμε να κάνουμε γραπτές εξετάσεις αλλά θα κουραζόμασταν ίσως παραπάνω για την κατάλληλη επιλογή, στάθμιση και σωστή διατύπωση θεμάτων στις εξετάσεις.
Γιατί όχι;<br />
Το ζητούμενο στην Γ΄ Γυμνασίου είναι η εισαγωγή στις βασικές προγραμματιστικές έννοιες (δομές, εντολές, διαδικασίες, αλγόριθμοι) και η καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων και κάλλιστα το Scratch προσφέρεται και αξίζει να δοκιμαστεί στη διδακτική πρακτική.<br />
Θεωρώ ότι κάλλιστα θα μπορούσαμε να κάνουμε γραπτές εξετάσεις αλλά θα κουραζόμασταν ίσως παραπάνω για την κατάλληλη επιλογή, στάθμιση και σωστή διατύπωση θεμάτων στις εξετάσεις. Πριν λίγο καιρό σκεφτόμουν: γ…tag:logogreekworld.ning.com,2009-08-12:3413194:Comment:12832009-08-12T21:27:57.000ZEfstratia Liakopoulouhttp://logogreekworld.ning.com/profile/EfstratiaLiakopoulou
Πριν λίγο καιρό σκεφτόμουν: γιατί να μην υλοποιούσαμε τον Προγραμματισμό στην Γ Γυμνασίου με Scratch αντί για Logo; Δεν θα ήταν πιο ελκυστικό για τους/τις μαθητές/τριες; Γρήγορα έδωσα την απάντηση στον εαυτό μου: με το ισχύον πλαίσιο δεν είναι εφικτό κάτι τέτοιο, γιατί με το Scratch δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε γραπτές εξετάσεις.
Πριν λίγο καιρό σκεφτόμουν: γιατί να μην υλοποιούσαμε τον Προγραμματισμό στην Γ Γυμνασίου με Scratch αντί για Logo; Δεν θα ήταν πιο ελκυστικό για τους/τις μαθητές/τριες; Γρήγορα έδωσα την απάντηση στον εαυτό μου: με το ισχύον πλαίσιο δεν είναι εφικτό κάτι τέτοιο, γιατί με το Scratch δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε γραπτές εξετάσεις. Η αξιοποίηση προκατασκευασμέν…tag:logogreekworld.ning.com,2009-07-02:3413194:Comment:3172009-07-02T21:09:53.000ZΚατερίνα Γλέζουhttp://logogreekworld.ning.com/profile/KaterinaGlezou
Η αξιοποίηση προκατασκευασμένων μικρόκοσμων με στόχο τη δημιουργία νέων μικρόκοσμων προοδευτικά αυξανόμενης πολυπλοκότητας ενθαρρύνει τη συστηματοποίηση της γνώσης. Αποτελεσματική αποδεικνύεται η επαναληπτική μετακίνηση μεταξύ της ανάλυσης έτοιμου κώδικα και της αναδιαμόρφωσης/επέκτασής του επιτυγχάνοντας τη σταδιακή μετάβαση από το απλό στο σύνθετο και τη βαθμιαία εξοικείωση με τη γλώσσα προγραμματισμού στο πλαίσιο της διαδικασίας της σκαλωσιάς.
Η αξιοποίηση προκατασκευασμένων μικρόκοσμων με στόχο τη δημιουργία νέων μικρόκοσμων προοδευτικά αυξανόμενης πολυπλοκότητας ενθαρρύνει τη συστηματοποίηση της γνώσης. Αποτελεσματική αποδεικνύεται η επαναληπτική μετακίνηση μεταξύ της ανάλυσης έτοιμου κώδικα και της αναδιαμόρφωσης/επέκτασής του επιτυγχάνοντας τη σταδιακή μετάβαση από το απλό στο σύνθετο και τη βαθμιαία εξοικείωση με τη γλώσσα προγραμματισμού στο πλαίσιο της διαδικασίας της σκαλωσιάς. Το Scratch (http://scratch.mi…tag:logogreekworld.ning.com,2009-06-30:3413194:Comment:2212009-06-30T20:58:43.000ZΚατερίνα Γλέζουhttp://logogreekworld.ning.com/profile/KaterinaGlezou
Το Scratch (<a href="http://scratch.mit.edu/">http://scratch.mit.edu/</a>) αποτελεί ένα καλοσχεδιασμένο σύγχρονο ανοιχτό προγραμματιστικό πολυμεσικό Logo-like περιβάλλον με λαμπρές προοπτικές για παιδαγωγική αξιοποίηση στην εκπαίδευση. Επιτρέπει στον χρήστη να δημιουργήσει εύκολα μοντελοποιήσεις, προσομοιώσεις, διαδραστικές ιστορίες, κινούμενα σχέδια, ηλεκτρονικά παιχνίδια κ.ά.<br />
Στον επίσημο δικτυακό τόπο που έχει δημιουργηθεί για το περιβάλλον Scratch (…
Το Scratch (<a href="http://scratch.mit.edu/">http://scratch.mit.edu/</a>) αποτελεί ένα καλοσχεδιασμένο σύγχρονο ανοιχτό προγραμματιστικό πολυμεσικό Logo-like περιβάλλον με λαμπρές προοπτικές για παιδαγωγική αξιοποίηση στην εκπαίδευση. Επιτρέπει στον χρήστη να δημιουργήσει εύκολα μοντελοποιήσεις, προσομοιώσεις, διαδραστικές ιστορίες, κινούμενα σχέδια, ηλεκτρονικά παιχνίδια κ.ά.<br />
Στον επίσημο δικτυακό τόπο που έχει δημιουργηθεί για το περιβάλλον Scratch (<a href="http://scratch.mit.edu/">http://scratch.mit.edu/</a>) δίνεται η ευκαιρία ανταλλαγής ιδεών και απόψεων μεταξύ δημιουργών, μαθητών, εκπαιδευτικών, ερευνητών και η δυνατότητα ενεργητικής εμπλοκής σε μια ζωντανή κοινότητα πρακτικής και μάθησης.<br />
Στο ιστολόγιο Προγραμματίζοντας στο Scratch του Νίκου Δαπόντε <a href="http://makolas.blogspot.com/">http://makolas.blogspot.com/</a> μπορείτε να αναζητήσετε μεταξύ άλλων μοντελοποιήσεις, προσομοιώσεις και animations στο προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch. Έχετε αξιοποιήσει το Χελωνόκο…tag:logogreekworld.ning.com,2009-06-28:3413194:Comment:1092009-06-28T21:27:24.000ZΚατερίνα Γλέζουhttp://logogreekworld.ning.com/profile/KaterinaGlezou
Έχετε αξιοποιήσει το <b>Χελωνόκοσμο - πλατφόρμα Αβάκιο</b> για τη σχεδίαση, ανάπτυξη, εφαρμογή μικρόκοσμων; Ποια χαρακτηριστικά στοιχεία του περιβάλλοντος θεωρείται ως ιδιαίτερα θετικά ή αρνητικά; Έχετε κατασκευάσει μικρόκοσμους; Έχετε επαναχρησιμοποιήσει / τροποποιήσει προκατασκευασμένους μικρόκοσμους; Ποιες δυσκολίες συναντήσατε κατά την ανάπτυξη μικρόκοσμων;
Έχετε αξιοποιήσει το <b>Χελωνόκοσμο - πλατφόρμα Αβάκιο</b> για τη σχεδίαση, ανάπτυξη, εφαρμογή μικρόκοσμων; Ποια χαρακτηριστικά στοιχεία του περιβάλλοντος θεωρείται ως ιδιαίτερα θετικά ή αρνητικά; Έχετε κατασκευάσει μικρόκοσμους; Έχετε επαναχρησιμοποιήσει / τροποποιήσει προκατασκευασμένους μικρόκοσμους; Ποιες δυσκολίες συναντήσατε κατά την ανάπτυξη μικρόκοσμων; Έχετε αξιοποιήσει το Scratch…tag:logogreekworld.ning.com,2009-06-28:3413194:Comment:1082009-06-28T21:24:59.000ZΚατερίνα Γλέζουhttp://logogreekworld.ning.com/profile/KaterinaGlezou
Έχετε αξιοποιήσει το <b>Scratch</b> για τη σχεδίαση, ανάπτυξη, εφαρμογή μικρόκοσμων; Ποια χαρακτηριστικά στοιχεία του περιβάλλοντος θεωρείται ως ιδιαίτερα θετικά ή αρνητικά; Έχετε κατασκευάσει μικρόκοσμους; Έχετε επαναχρησιμοποιήσει / τροποποιήσει προκατασκευασμένους μικρόκοσμους; Ποιες δυσκολίες συναντήσατε κατά την ανάπτυξη μικρόκοσμων;
Έχετε αξιοποιήσει το <b>Scratch</b> για τη σχεδίαση, ανάπτυξη, εφαρμογή μικρόκοσμων; Ποια χαρακτηριστικά στοιχεία του περιβάλλοντος θεωρείται ως ιδιαίτερα θετικά ή αρνητικά; Έχετε κατασκευάσει μικρόκοσμους; Έχετε επαναχρησιμοποιήσει / τροποποιήσει προκατασκευασμένους μικρόκοσμους; Ποιες δυσκολίες συναντήσατε κατά την ανάπτυξη μικρόκοσμων; Έχετε αξιοποιήσει το MicroWor…tag:logogreekworld.ning.com,2009-06-28:3413194:Comment:1062009-06-28T21:23:03.000ZΚατερίνα Γλέζουhttp://logogreekworld.ning.com/profile/KaterinaGlezou
Έχετε αξιοποιήσει το <b>MicroWorlds Pro</b> για τη σχεδίαση, ανάπτυξη, εφαρμογή μικρόκοσμων; Ποια χαρακτηριστικά στοιχεία του περιβάλλοντος θεωρείται ως ιδιαίτερα θετικά ή αρνητικά; Έχετε κατασκευάσει μικρόκοσμους; Έχετε επαναχρησιμοποιήσει / τροποποιήσει προκατασκευασμένους μικρόκοσμους; Ποιες δυσκολίες συναντήσατε κατά την ανάπτυξη μικρόκοσμων;
Έχετε αξιοποιήσει το <b>MicroWorlds Pro</b> για τη σχεδίαση, ανάπτυξη, εφαρμογή μικρόκοσμων; Ποια χαρακτηριστικά στοιχεία του περιβάλλοντος θεωρείται ως ιδιαίτερα θετικά ή αρνητικά; Έχετε κατασκευάσει μικρόκοσμους; Έχετε επαναχρησιμοποιήσει / τροποποιήσει προκατασκευασμένους μικρόκοσμους; Ποιες δυσκολίες συναντήσατε κατά την ανάπτυξη μικρόκοσμων;