Η Logo στην εκπαίδευση: Μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης

Μαθαίνω - Κατασκευάζω - Συνεργάζομαι - Επικοινωνώ

Έχετε αξιοποιήσει Logo-like περιβάλλον για τη σχεδίαση και ανάπτυξη μικρόκοσμων; Ποιο/α Logo-like περιβάλλον/ντα χρησιμοποιείτε; Ποια χαρακτηριστικά στοιχεία του περιβάλλοντος θεωρείται ως ιδιαίτερα θετικά ή αρνητικά; Έχετε κατασκευάσει μικρόκοσμους; Έχετε επαναχρησιμοποιήσει / τροποποιήσει προκατασκευασμένους μικρόκοσμους; Ποιες δυσκολίες συναντήσατε κατά την ανάπτυξη μικρόκοσμων; Μοιραστείτε την εμπειρία σας μαζί μας.

Προβολές: 1026

Απάντηση σε αυτό

Απαντήσεις σε αυτή τη συζήτηση

Έχετε αξιοποιήσει το MicroWorlds Pro για τη σχεδίαση, ανάπτυξη, εφαρμογή μικρόκοσμων; Ποια χαρακτηριστικά στοιχεία του περιβάλλοντος θεωρείται ως ιδιαίτερα θετικά ή αρνητικά; Έχετε κατασκευάσει μικρόκοσμους; Έχετε επαναχρησιμοποιήσει / τροποποιήσει προκατασκευασμένους μικρόκοσμους; Ποιες δυσκολίες συναντήσατε κατά την ανάπτυξη μικρόκοσμων;
Έχετε αξιοποιήσει το Scratch για τη σχεδίαση, ανάπτυξη, εφαρμογή μικρόκοσμων; Ποια χαρακτηριστικά στοιχεία του περιβάλλοντος θεωρείται ως ιδιαίτερα θετικά ή αρνητικά; Έχετε κατασκευάσει μικρόκοσμους; Έχετε επαναχρησιμοποιήσει / τροποποιήσει προκατασκευασμένους μικρόκοσμους; Ποιες δυσκολίες συναντήσατε κατά την ανάπτυξη μικρόκοσμων;
Έχετε αξιοποιήσει το Χελωνόκοσμο - πλατφόρμα Αβάκιο για τη σχεδίαση, ανάπτυξη, εφαρμογή μικρόκοσμων; Ποια χαρακτηριστικά στοιχεία του περιβάλλοντος θεωρείται ως ιδιαίτερα θετικά ή αρνητικά; Έχετε κατασκευάσει μικρόκοσμους; Έχετε επαναχρησιμοποιήσει / τροποποιήσει προκατασκευασμένους μικρόκοσμους; Ποιες δυσκολίες συναντήσατε κατά την ανάπτυξη μικρόκοσμων;
Το Scratch (http://scratch.mit.edu/) αποτελεί ένα καλοσχεδιασμένο σύγχρονο ανοιχτό προγραμματιστικό πολυμεσικό Logo-like περιβάλλον με λαμπρές προοπτικές για παιδαγωγική αξιοποίηση στην εκπαίδευση. Επιτρέπει στον χρήστη να δημιουργήσει εύκολα μοντελοποιήσεις, προσομοιώσεις, διαδραστικές ιστορίες, κινούμενα σχέδια, ηλεκτρονικά παιχνίδια κ.ά.
Στον επίσημο δικτυακό τόπο που έχει δημιουργηθεί για το περιβάλλον Scratch (http://scratch.mit.edu/) δίνεται η ευκαιρία ανταλλαγής ιδεών και απόψεων μεταξύ δημιουργών, μαθητών, εκπαιδευτικών, ερευνητών και η δυνατότητα ενεργητικής εμπλοκής σε μια ζωντανή κοινότητα πρακτικής και μάθησης.
Στο ιστολόγιο Προγραμματίζοντας στο Scratch του Νίκου Δαπόντε http://makolas.blogspot.com/ μπορείτε να αναζητήσετε μεταξύ άλλων μοντελοποιήσεις, προσομοιώσεις και animations στο προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch.
Πριν λίγο καιρό σκεφτόμουν: γιατί να μην υλοποιούσαμε τον Προγραμματισμό στην Γ Γυμνασίου με Scratch αντί για Logo; Δεν θα ήταν πιο ελκυστικό για τους/τις μαθητές/τριες; Γρήγορα έδωσα την απάντηση στον εαυτό μου: με το ισχύον πλαίσιο δεν είναι εφικτό κάτι τέτοιο, γιατί με το Scratch δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε γραπτές εξετάσεις.
Γιατί όχι;
Το ζητούμενο στην Γ΄ Γυμνασίου είναι η εισαγωγή στις βασικές προγραμματιστικές έννοιες (δομές, εντολές, διαδικασίες, αλγόριθμοι) και η καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων και κάλλιστα το Scratch προσφέρεται και αξίζει να δοκιμαστεί στη διδακτική πρακτική.
Θεωρώ ότι κάλλιστα θα μπορούσαμε να κάνουμε γραπτές εξετάσεις αλλά θα κουραζόμασταν ίσως παραπάνω για την κατάλληλη επιλογή, στάθμιση και σωστή διατύπωση θεμάτων στις εξετάσεις.
Αν το πρόβλημα είναι η γραπτή εξέταση,γιατί να μην καταργηθεί στο συγκεκριμένο μάθημα και ο βαθμός να προκύπτει από τις επιμέρους δραστηριότητες-εργασίες; Θα πρότεινα ατομικές εργασίες και στο τέλος ένα ομαδικό project. Δηλαδή η αξιολόγηση να γίνεται δουλεύοντας στον υπολογιστή και όχι γράφοντας σε μια κόλλα χαρτί. Κατά την διάρκεια τον ατομικών εργασιών θα προωθείται ο διάλογος μεταξύ των μαθητών και στο project θα έχουν την δυνατότητα να συνεργαστούν και να καταλάβουν πως είναι να είσαι σε μια ομάδα που έχει έναν κοινό σκοπό. (Δεν ξέρω αν είμαι αισιόδοξος ή απλά ονειροπόλος)
Η αξιοποίηση προκατασκευασμένων μικρόκοσμων με στόχο τη δημιουργία νέων μικρόκοσμων προοδευτικά αυξανόμενης πολυπλοκότητας ενθαρρύνει τη συστηματοποίηση της γνώσης. Αποτελεσματική αποδεικνύεται η επαναληπτική μετακίνηση μεταξύ της ανάλυσης έτοιμου κώδικα και της αναδιαμόρφωσης/επέκτασής του επιτυγχάνοντας τη σταδιακή μετάβαση από το απλό στο σύνθετο και τη βαθμιαία εξοικείωση με τη γλώσσα προγραμματισμού στο πλαίσιο της διαδικασίας της σκαλωσιάς.

RSS

Σήμα

Γίνεται φόρτωση...

Είστε νέο μέλος στο δίκτυο;

Σας προτείνουμε να προχωρήσετε στα παρακάτω:

1. Συμπλήρωση του προφίλ σας. Παρακαλούμε κάθε μέλος να προσθέσει φωτογραφία στο προφίλ του/της ή στο "Η σελίδα μου", αλλά και να συμπληρώσει όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία σε αυτά, για να γνωριστούμε καλύτερα.

2. Προσθήκη φωτογραφιών.

3. Προσθήκη βίντεο.

4. Συμμετοχή σε μια ή περισσότερες ομάδα/ες του ενδιαφέροντός σας.

5. Συμμετοχή σε μια ή περισσότερες συζήτηση/εις του ενδιαφέροντός σας.

6. Συμμετοχή στη συζήτηση Γνωριμία μελών δικτύου για να γνωριστούμε καλύτερα.

7. Προσθήκη συζήτησης/σεων του ενδιαφέροντός σας (αν δεν υπάρχει/ουν ήδη).
Παρακαλούμε, η εκκίνηση νέων εξειδικευμένων συζητήσεων, να μην γίνεται στο φόρουμ των γενικών συζητήσεων, αλλά στο φόρουμ της αντίστοιχης ομάδας. Πχ για ένα θέμα σχετικό με Η Logo στο Δημοτικό, η συζήτηση θα πρέπει να εκκινηθεί στο φόρουμ της ομάδας αυτής. Αν δεν υπάρχει αντίστοιχη ομάδα και νομίζετε ότι πρέπει να δημιουργηθεί, προχωρήστε στη δημιουργία της!

8. Προσθήκη καταχώρισης/εων ιστολογίου.

9. Προσθήκη ομάδας/ων του ενδιαφέροντός σας (αν δεν υπάρχει/ουν ήδη).
Για επισημάνσεις, απορίες, ερωτήσεις, πληροφορίες επικοινωνήστε με την Κατερίνα Γλέζου.

© 2024   Created by Κατερίνα Γλέζου.   Με την υποστήριξη του

Διακριτικά  |  Αναφορά προβλήματος  |  Όροι χρήσης